SMS'en van 4411 worden enkel verstuurd vanuit het nummer 4411 of 8920. Bekijk en/of betaal openstaande bedragen enkel via onze officiële website mijn.4411.be.
Be-Mobile NV, met maatschappelijke zetel te Kardinaal Mercierlaan 1a, 9090 Melle, België is ervan overtuigd dat uw privacy erg belangrijk is. Wij behandelen uw persoonlijke data dan ook met de grootste zorg en beschermen deze zeer nauwgezet. Vandaar ook dat uw persoonsgegevens enkel gebruikt worden door de Be-Mobile Group en – voor zover dat noodzakelijk is voor de diensten die u gebruikt – met bedrijven waarmee de Be-Mobile Group samenwerkt, zoals in dit privacybeleid weergegeven; zonder uw voorafgaande toestemming worden deze nooit anderszins voor commerciële doeleinden aan derden doorgegeven.
PRIVACYBELEID EN VERWERKERSOVEREENKOMST
WIE ZIJN WIJ?
Uw persoonsgegevens worden verwerkt door Be-Mobile NV, met maatschappelijke zetel te Kardinaal Mercierlaan 1a, 9090 Melle, België, als verwerkingsverantwoordelijke overeenkomstig de toepasselijke wet- en regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens. Indien u hierover vragen hebt, kunt u ons contacteren door een e-mail te sturen naar privacy@be-mobile.com of door contact op te nemen met onze helpdesk.
VOORAFGAANDE OPMERKINGEN OVER DIT PRIVACYBELEID
Toepassingsgebied – Dit privacybeleid (hierna “Privacybeleid”) is van toepassing tussen u en Be-Mobile NV als u gebruik maakt van onze website (te bereiken via www.4411.io of een andere domeinnaam die naar deze website doorverwijst), onze diensten zoals omschreven in de Gebruiksvoorwaarden beschikbaar op https://4411.io/nl-be/algemene-voorwaarden, onze mobiele applicatie 4411, of indien u met ons communiceert via e-mail, telefoon, fax of onze sociale media kanalen (zoals Instagram, Facebook, Twitter en LinkedIn).
Definities – Woorden met een hoofdletter in dit Privacybeleid hebben dezelfde betekenis zoals omschreven in de Gebruiksvoorwaarden beschikbaar op https://4411.io/nl-be/algemene-voorwaarden.
Wijzigingen – Be-Mobile behoudt zich het recht voor om dit Privacybeleid te allen tijde te wijzigen. In dat geval zal Be-Mobile u, indien mogelijk, tijdig op de hoogte brengen van deze wijzigingen en vanaf wanneer de wijzigingen van toepassing zullen zijn. Indien wij u niet op de hoogte kunnen brengen van deze wijzigingen, zal u bij een volgend gebruik van onze Website of Mobiele applicatie 4411 op de hoogte worden gesteld van het gewijzigde Privacybeleid. Indien u niet akkoord bent met het gewijzigde Privacybeleid, dient u het gebruik van onze diensten onmiddellijk te stoppen en de Mobiele applicatie 4411 te verwijderen van het toestel.
Cookies – Als u meer informatie wenst over hoe wij persoonsgegevens verwerken via cookies wordt u vriendelijk verwezen naar ons Cookiebeleid op https://4411.io/nl-be/cookiewetgeving.
INFORMATIE VOOR NATUURLIJKE PERSONEN OVER DE VERWERKING VAN PERSOONSGEGVENS
De onderstaande bepalingen zijn van toepassing op alle Eindgebruikers en Pro-gebruikers die natuurlijke personen zijn. Voor Pro-gebruikers die geen natuurlijke personen zijn verwijzen wij naar de verwerkersovereenkomst hieronder.
ARTIKEL 1. WELKE PERSOONSGEGEVENS VERWERKEN WIJ?
1.1. Hieronder leggen wij uit welke categorieën van persoonsgegevens wij verwerken per onderdeel van onze dienstverlening. Deze verschillende situaties kunnen tegelijk van toepassing zijn als u van meerdere onderdelen van onze dienstverlening gebruik maakt. In principe ontvangen wij uw persoonsgegevens rechtstreeks van uzelf of, indien van toepassing, van een Pro-gebruiker (bv. uw werkgever), tenzij hieronder anders aangegeven.
Dienstverlening | Categorieën van persoonsgegevens die wij verwerken | |
Communicatie – Wanneer met u met ons communiceert via eender welk communicatiekanaal, dan verwerken wij: | Identiteitsgegevens – De identiteitsgegevens die u aan ons verstrekt, zoals uw naam. Contactgegevens – De contactgegevens die u aan ons verstrekt, zoals uw e-mailadres en telefoonnummer. Inhoud van de communicatie – De inhoud van uw bericht, vraag of klacht, maar wij vragen u om ons geen gevoelige persoonsgegevens te verstrekken, zoals bijvoorbeeld informatie over uw gezondheid. Indien u ons desondanks toch gevoelige persoonsgegevens zou verstrekken die niet noodzakelijk voor ons zijn in het kader van uw bericht, vraag of klacht, zullen wij deze in de mate van het mogelijke loskoppelen en verwijderen. Technische informatie – De technische informatie over uw bericht, vraag of klacht, zoals de datum en tijdstip ervan of het telefoonnummer dat u heeft gebruikt om onze helpdesk te bellen. | |
2. | Website of sociale media – Wanneer u onze Website of sociale media kanalen gebruikt, dan verwerken wij: | Technische informatie – De technische informatie over uw bezoek, zoals informatie over uw toestel (laptop, smartphone, etc.) waarmee u onze Website of sociale media kanalen bezoekt. Deze informatie omvat uw IP-adres, besturingssysteem, browsertype, geografische locatie, responstijden van webpagina’s en eventuele downloadfouten. Andere – Andere informatie die u ons verstrekt, bijvoorbeeld bij het aanmaken van een account. |
3. | Diensten – Wanneer u gebruik maakt van onze Diensten, dan verwerken wij: | Verplichte accountinformatie – De verplichte informatie om uw Easy-account aan te maken, waaronder uw naam, adres, woonplaats, e-mailadres, telefoonnummer en de verschillende Diensten die zijn geactiveerd. Werkgever (tenzij verzet) – De identiteit van de Pro-gebruiker die u heeft gekoppeld aan zijn Pro-account waar u zich niet tegen heeft verzet, zoals bijvoorbeeld uw werkgever. Aanvullende accountinformatie – Andere informatie die u ons verstrekt, zoals uw taal, betalings- en facturatiegegevens, gekoppelde wagens (met bijhorende nummerplaat en naam) en gekoppelde telefoonnummers (met bijhorende naam). |
4. | Pro-diensten – Wanneer u gebruik maakt van onze Pro-diensten, dan verwerken wij: | Verplichte accountinformatie – De verplichte informatie om uw Pro-account aan te maken, waaronder bedrijfsinformatie, naam van de contactpersoon, telefoonnummer van de contactpersoon, e-mailadres van de contactpersoon, correspondentieadres, facturatieadres, taal en de verschillende Diensten die zijn geactiveerd. Aanvullende accountinformatie – Andere informatie die u ons verstrekt, zoals uw taal, betalingsgegevens, gekoppelde wagens (met bijhorende nummerplaat en naam) en gekoppelde telefoonnummers (met bijhorende naam). |
5. | Mobiele applicatie 4411 – Wanneer u gebruik maakt van onze Mobiele applicatie 4411, dan verwerken wij: | Technische informatie – De technische informatie over uw gebruik, zoals informatie over uw toestel (smartphone, tablet, etc.) waarmee u onze Mobiele applicatie 4411 gebruikt. Locatie (indien toestemming) – De locatie waar u zich bevindt indien u hiervoor uw toestemming heeft gegeven. |
ARTIKEL 2. VOOR WELKE DOELEINDEN EN OP BASIS VAN WELKE RECHTSGROND?
2.1. Wij zullen uw persoonsgegevens enkel verwerken:
a) voor de doeleinden vermeld in dit Privacybeleid, en
b) indien wij daartoe een rechtsgrond hebben.
2.2. De rechtsgronden waarop wij een beroep kunnen doen zijn de volgende:
a) Contract – Een contract met u dat we dienen uit te voeren of om stappen te ondernemen alvorens een contract met u af te sluiten.
b) Toestemming – Uw vrije toestemming waarbij u op de hoogte wordt gesteld van wat deze toestemming betekent voordat u toestemt.
c) Legitiem belang – Een legitiem belang dat we als organisatie nastreven, onder meer om onze dienstverlening te optimaliseren.
d) Wettelijke verplichting – Een wettelijke verplichting die we moeten nakomen.
2.3. Hieronder leggen wij uit voor welke doeleinden wij uw persoonsgegevens verwerken en op welke rechtsgrond wij dit doen.
Doel | Rechtsgrond | |
Aanmaak en beheer van uw account – Wij verwerken uw persoonsgegevens om uw Easy-account of Pro-account aan te kunnen maken en te beheren. | Contract – Door uw account aan te maken sluit u een contract met ons, namelijk de Gebruiksvoorwaarden die op onze dienstverlening van toepassing zijn. | |
2. | Verstrekken van onze diensten – Wij verwerken uw persoonsgegevens om u de Diensten of Pro-diensten te kunnen verstrekken of om uw vragen te kunnen beantwoorden die u hierover hebt. | Contract – Door gebruik te maken van onze Diensten of Pro-diensten sluit u een contract met ons, namelijk de Gebruiksvoorwaarden die op onze dienstverlening van toepassing zijn. |
3. | Marketingdoeleinden – Wij kunnen uw persoonsgegevens verwerken om u reclame over onze producten en diensten te bezorgen en om deze reclame te analyseren. | Toestemming – U geeft hiervoor uw toestemming doordat u zich niet heeft verzet hiertegen door het vakje aan te klikken bij het aanmaken van uw account. U kunt uw toestemming steeds intrekken door u uit te schrijven. Zie ook Artikel 7.7van dit Privacybeleid. |
4. | Verbetering van uw gebruikservaring op basis van uw locatie – Wij kunnen uw locatiegegevens verwerken via de Mobiele applicatie 4411 om uw gebruikservaring van de Mobiele applicatie 4411 te verbeteren. Zo kunnen wij bijvoorbeeld velden automatisch invullen en relevante suggesties tonen (zoals de dichtstbijzijnde parkeermeter). | Toestemming – U geeft uw toestemming hiervoor door aan te geven via het besturingssysteem van uw mobiele telefoon dat u de Mobiele applicatie 4411 toegang verleent tot uw locatiegegevens. U kunt uw toestemming steeds intrekken via de instellingen van uw mobiele telefoon. |
5. | Verbetering van onze producten en diensten – Wij kunnen uw persoonsgegevens verwerken om onze producten en diensten te analyseren en verbeteren. | Legitiem belang – Wij streven er naar om uw gebruikservaring te verbeteren door onze producten en diensten steeds te analyseren en te verbeteren. |
6. | Beveiliging – Wij kunnen uw persoonsgegevens verwerken om de veiligheid van onze systemen en uw persoonsgegevens zo goed als mogelijk te beveiliging, onder meer door het maken van een back-up. | Legitiem belang – Wij streven er naar om onze systemen en uw persoonsgegevens zo goed mogelijk te beveiligen. |
7. | U op de hoogte houden – Wij kunnen uw persoonsgegevens verwerken om u te informeren over onze producten en diensten, meer bepaald over wijzigingen aan onze tarieven, onze gebruiksvoorwaarden of ons privacy- of cookiebeleid. | Legitiem belang – Wij streven er naar om u te informeren over wijzigingen aan onze producten of diensten waarvan het belangrijk is dat u op de hoogte bent. |
8. | Bescherming van onze belangen of die van derde partijen – Wij kunnen uw persoonsgegevens verwerken om onze legitieme belangen of die van derde partijen te beschermen indien uw gebruik van onze producten of diensten een schending zou uitmaken van onze gebruiksvoorwaarden of indien u de veiligheid van onze systemen of die van derde partijen in gevaar brengt of dreigt te brengen. | Legitiem belang – Wij streven er naar om onze belangen of die van derde partijen te beschermen. |
9. | Verzoek van autoriteiten – Wij kunnen wettelijk verplicht zijn om uw persoonsgegevens te verwerken of mee te delen aan een bevoegde (gerechtelijke) autoriteit of hun vertegenwoordigers als gevolg van hun redelijk verzoek of aan de politie op ons eigen initiatief indien wij gegronde vermoedens hebben dat uw gebruik van onze producten of diensten een misdrijf zou uitmaken. | Wettelijke verplichting – In sommige gevallen zijn wij verplicht om uw persoonsgegevens te verwerken om te voldoen aan een wettelijke verplichting. |
10. | Andere wettelijke verplichtingen – Wij kunnen wettelijk verplicht zijn om uw persoonsgegevens te verwerken om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op ons rust, zoals boekhoudkundige verplichtingen. | Wettelijke verplichting – In sommige gevallen zijn wij verplicht om uw persoonsgegevens te verwerken om te voldoen aan een wettelijke verplichting. |
ARTIKEL 3. MET WIE DELEN WIJ UW PERSOONSGEGEVENS?
3.1. Wij kunnen uw persoonsgegevens delen met andere entiteiten die behoren tot de Be-Mobile groep en we kunnen ook vertrouwen op derden om uw persoonsgegevens te verwerken voor de doeleinden zoals beschreven in Artikel 2 hierboven, bijvoorbeeld:
a) Om u onze Website aan te bieden (zoals een hostingprovider); of
b) Om u onze reclame te bezorgen (zoals een marketingbedrijf); of
c) Om uw Sessie te verwerken (zoals een aangesloten stad, gemeente, parkeergarage en/of mobiliteitsdienst waarmee Be-Mobile samenwerkt, inclusief de dienstverlener(s) aan wie de aangesloten stad of gemeente het verstrekken van Partnerdiensten in concessie heeft gegeven); of
d) Om uw betaling te verwerken (zoals een betalingsdienstaanbieder); of
e) Om uw gegevens te controleren (zoals de FOD Sociale Zekerheid voor het controleren van de geldigheid van een parkeerkaart voor personen met een handicap).
3.2. Deze derden mogen uw persoonsgegevens alleen overeenkomstig onze instructies verwerken indien zij optreden als een verwerker. Wij garanderen ook dat al deze derden met de nodige zorgvuldigheid worden geselecteerd en zich ertoe verbinden om de veiligheid en integriteit van uw persoonsgegevens in acht te nemen.
3.3. Wij kunnen uw persoonsgegevens ook delen met steden en gemeenten waar u heeft geparkeerd of uw voertuig heeft opgeladen, of met een dienstverlener aangesteld door die steden en gemeenten, zodat wij onze diensten aan u kunnen verstrekken en zodat de steden en gemeenten weten dat u heeft betaald voor uw parkeersessie. Uw persoonsgegevens kunnen door deze steden en gemeenten o.a. ook worden gebruikt voor het handhaven van het parkeerbeleid, het onderzoeken van een betwisting of klacht, of het opstellen van rapportages en statistieken. De steden en gemeenten verwerken deze persoonsgegevens onder hun eigen verantwoordelijkheid. In elk geval krijgen de steden en gemeenten enkel toegang tot de persoonsgegevens die betrekking hebben op hun grondgebied. Indien u meer informatie wenst over de verwerking door steden en gemeenten, raden wij u aan om het parkeerreglement van de betrokken stad of gemeente te raadplegen.
3.4. Wij kunnen wettelijk verplicht zijn om uw persoonsgegevens te delen met bevoegde autoriteiten of hun vertegenwoordigers, gerechtelijke autoriteiten, overheidsinstanties of -organen, met inbegrip van bevoegde gegevensbeschermingsautoriteiten, om te voldoen aan een wettelijke verplichting zoals uiteengezet in Artikel 2.
3.5. Wij delen uw persoonsgegevens niet op een identificeerbare manier met andere derden dan diegene vermeld in Artikel 3.1 en 3.2 zonder uw uitdrukkelijke toestemming. Wij kunnen echter geanonimiseerde en/of geaggregeerde gegevens sturen naar andere derden die deze gegevens kunnen gebruiken om onze diensten te verbeteren en om de marketing ervan te verbeteren.
ARTIKEL 4. WAAR VERWERKEN WIJ UW PERSOONSGEGEVENS?
4.1. Wij verwerken uw persoonsgegevens in principe binnen de Europese Economische Ruimte (EER).
4.2. Om uw persoonsgegevens te verwerken voor de doeleinden zoals beschreven in Artikel 3 hierboven, kunnen wij uw persoonsgegevens ook doorgeven aan derden die namens ons verwerken buiten de EER. Elke entiteit buiten de EER die uw persoonsgegevens verwerkt, is verplicht om adequate waarborgen in acht te nemen met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens. Dergelijke waarborgen kunnen het gevolg zijn van:
a) een adequaatheidsbesluit van de Europese Commissie; of
b) contractuele waarborgen.
4.3. Wij kunnen geanonimiseerde en/of geaggregeerde gegevens doorgeven aan derden buiten de EER. Indien een dergelijke overdracht plaatsvindt, zullen wij ervoor zorgen dat er waarborgen zijn om de veiligheid en integriteit van uw gegevens en alle rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens die u zou kunnen genieten onder de toepasselijke wetgeving te waarborgen.
ARTIKEL 5. HOE LANG VERWERKEN WIJ UW PERSOONSGEGEVENS?
5.1. Uw persoonsgegevens worden slechts verwerkt zolang als nodig om de in Artikel 3 genoemde doeleinden te bereiken of, indien van toepassing, tot op het moment van intrekking van uw toestemming. De intrekking van uw toestemming kan ertoe leiden dat u onze Website of Mobiele applicatie 4411 niet langer geheel of gedeeltelijk kunt gebruiken.
5.2. Wij zullen uw persoonsgegevens de-identificeren wanneer ze niet langer nodig zijn voor de doeleinden zoals beschreven in Artikel 3 hierboven, tenzij ingeval van:
a) een hoger belang van Be-Mobile, of een andere derde, om uw persoonsgegevens identificeerbaar te houden; of
b) een wettelijke of reglementaire verplichting of een gerechtelijk of administratief bevel dat ons verhindert uw persoonsgegevens te de-identificeren.
ARTIKEL 6. HOE BEVEILIGEN WIJ UW PERSOONSGEGEVENS?
6.1. Wij zullen passende technische en organisatorische maatregelen nemen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen ongeoorloofde toegang of diefstal, alsmede tegen onopzettelijk verlies, manipulatie of vernietiging. U begrijpt echter dat de beveiliging van uw persoonsgegevens een inspanningsverplichting is. Toegang tot uw persoonsgegevens door ons personeel of personeel van derden gebeurt enkel op een "need-to-know"-basis en is onderworpen aan gepaste geheimhoudingsverplichtingen.
ARTIKEL 7. WAT ZIJN UW RECHTEN?
7.1. Recht van inzage – U heeft het recht om uitsluitsel te verkrijgen over het al dan niet verwerken van uw persoonsgegevens door ons en, als dat het geval is, om inzage te verkrijgen van die persoonsgegevens.
U kunt dit recht uitoefenen door uw profiel te raadplegen via uw Easy-account of Pro-account. U kunt dit recht ook uitoefenen door een verzoek aan ons te richten zoals omschreven in Artikel 7.8 van dit Privacybeleid. Wij behouden ons het recht voor om een redelijke administratieve vergoeding in rekening te brengen voor meerdere opeenvolgende verzoeken die duidelijk worden ingediend voor het veroorzaken van overlast of schade aan ons. Elke aanvraag moet aangeven voor welke verwerkingsactiviteiten u uw recht op toegang wenst uit te oefenen en tot welke gegevenscategorieën u toegang wenst te krijgen.
7.2. Recht op rectificatie – U heeft het recht op rectificatie van uw persoonsgegevens, d.w.z. dat u het recht heeft om te vragen dat uw persoonsgegevens die onjuist zijn, kosteloos worden gecorrigeerd.
U kunt dit recht uitoefenen door uw profiel te wijzigen via uw Easy-account of Pro-account. U kunt dit recht ook uitoefenen door een verzoek aan ons te richten zoals omschreven in Artikel 7.8 van dit Privacybeleid. Indien u een verzoek tot rectificatie per e-mail of per brief indient, dient uw verzoek vergezeld te gaan van een bewijs van het onjuiste karakter van de persoonsgegevens
7.3. Recht op gegevenswissing – U heeft het recht om uw persoonsgegevens te wissen, d.w.z. om te vragen dat uw persoonsgegevens worden gewist als deze persoonsgegevens niet meer nodig zijn in het licht van de in Artikel 3 hierboven genoemde doeleinden of als u uw toestemming voor de verwerking ervan intrekt.
U kunt dit recht uitoefenen door uw Easy-account of Pro-account af te sluiten via uw profielinstellingen. U kunt dit recht ook uitoefenen door een verzoek aan ons te richten zoals omschreven in Artikel 7.8 van dit Privacybeleid. U dient er echter rekening mee te houden wij bij een dergelijk verzoek rekening houden met:
a) onze belangen en die van derden die zwaarder kunnen wegen dan uw belangen; of
b) een wettelijke of reglementaire verplichting of een gerechtelijk of administratief bevel dat ons verhindert uw persoonsgegevens te wissen.
7.4. Recht op beperking – U heeft het recht om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken in plaats van deze te verwijderen, d.w.z. om te verzoeken dat wij de verwerking van uw persoonsgegevens beperken indien:
a) wij de juistheid van uw persoonsgegevens aan het controleren zijn; of
b) de verwerking van uw persoonsgegevens onwettig zou zijn en u zich verzet tegen het wissen van uw persoonsgegevens; of
c) u uw persoonsgegevens nodig heeft voor het instellen, uitoefenen of onderbouwen van een rechtsvordering, terwijl wij uw persoonsgegevens niet langer nodig hebben voor de vermelde doeleinden; of
d) wij nagaan of onze belangen zwaarder wegen dan uw belangen als u gebruik maakt van uw recht om bezwaar.
7.5. Recht van bezwaar – U heeft steeds het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens voor direct marketing doeleinden. In alle andere gevallen heeft u het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens indien:
a) de verwerking is gebaseerd op ons legitiem belang; en
b) u kunt bewijzen dat er ernstige en gerechtvaardigde redenen in verband met uw specifieke situatie zijn die een dergelijk bezwaar rechtvaardigen; en
c) onze legitieme belangen niet boven uw belangen gaan.
7.6. Recht op gegevensoverdraagbaarheid – U heeft recht op gegevensoverdraagbaarheid, d.w.z. dat u alle persoonsgegevens die u aan ons hebt verstrekt in een gestructureerd, gangbaar en machineleesbaar formaat van ons kunt ontvangen indien de verwerking van uw persoonsgegevens via geautomatiseerde procedés wordt verricht en is gebaseerd op uw toestemming of een contract met u.
7.7. Recht op intrekking van toestemming – Indien de verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op uw toestemming, kunt u steeds uw toestemming intrekken zoals omschreven in Artikel 2 van dit Privacybeleid. U kunt zich steeds uitschrijven zodat u niet meer via e-mail op de hoogte wordt gehouden van onze producten en diensten, maar zolang u een Easy-account of Pro-account hebt zult u noodzakelijke e-mails blijven ontvangen van ons. E-mails die u informeren over wijzigingen aan onze tarieven, onze gebruiksvoorwaarden of ons privacy- of cookiebeleid zien wij bijvoorbeeld als noodzakelijk.
7.8. Verzoek indienen – Indien u één van bovenstaande rechten wenst uit te oefenen, kunt u dit voor sommige rechten doen in de instellingen van uw Easy-account of Pro-account. U kunt uw verzoek ook richten aan ons door een e-mail te sturen naar privacy@be-mobile.com. Wij zullen u op de hoogte brengen als wij uw verzoek hebben ontvangen. Indien blijkt dat uw verzoek wordt aanvaard zullen wij uw verzoek zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk en uiterlijk dertig (30) dagen na ontvangst ervan behandelen.
ARTIKEL 8. CONTACTGEGEVENS EN KLACHTEN
8.1. Indien u vragen of klachten heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens door ons, kunt u ons contacteren door een e-mail te sturen naar privacy@be-mobile.com of door een brief te richten aan Be-Mobile NV, Kardinaal Mercierlaan 1a, 9090 Melle, België.
8.2. U heeft steeds het recht om een klacht in te dienen bij de bevoegde gegevensbeschermingsautoriteit.